ATATÜRK`Ü ANMANIN EN İYİ YOLU, ONUN MİRASI OLAN CUMHURİYETİMİZE SAHİP ÇIKMAKTIR

Anasayfa - Kasım 10, 2020 7:07 pm A A

Bugün 82 yıldır dinmeyen bir özlemin yıldönümüdür. Dünyaya gelmiş en büyük lider olan Atatürk’ün 10 Kasım 1938’de hayata gözlerini yumduğu o an, tüm ulusun kalbinde hiç geçmeyen bir sızı olmuştur. Ve fakat hiçbir ölüm bu kadar yeni, hiçbir ölümlü de bu kadar ölümsüz değildir! 

Kuşkusuz, O’nu anmak, anlamaktan; miras bıraktıklarına sarılmaktan geçmektedir.

Emperyalistlere, işgalcilere karşı verdiği bağımsızlık ve özgürlük mücadelesiyle tüm mazlum uluslara ilham olan Mustafa Kemal Atatürk, “en büyük mirasım” dediği Cumhuriyet’i de gelişmiş tüm ülkelerin parmak ısıracağı şekilde muntazam olarak şekillendirmiştir.

Bu toprağın üstünde tebaadan millet olmaya, tek yürek atan bir ulus olmaya giden yolları ömrünü vererek örmüştür.

Tüm dünyanın kabul ettiği üzere; Atatürk, düşünceleri, başarıları, eserleri, ilke ve devrimleriyle yaşadığı çağı aşan ve ufku, her dönemde pusula olan büyük bir liderdir.

Engin ileri görüşlülüğü, barış yanlısı tutumu, dünya gerçeklerini kavrayışı, insani değerlere verdiği önem, düşüncelerindeki evrensel boyut, Atatürk’ü dünyanın en büyük liderlerinden biri yapmıştır.

Dünya üzerinde tek bir sıfatla tanımlanamayan, halkı tümüyle kendisini desteklemesine rağmen bir diktatörlük değil demokratik bir ülke yaratan, halkın egemenliğini bu denli önemseyen tek lider Atatürk’tür.

Başöğretmen sıfatına sahip tek lider olması da onu yegane kılan bir başka özelliğidir.

Her türlü bilim dalı ile ilgilenen Atatürk, halkın okuyup yazamadığı sadece üst azınlık grubun anlayabildiği Osmanlıca yerine, halkın gerçek dili olan Türkçeyi alfabesiyle beraber hayata geçirmiş, bir ulusa kılık kıyafetten davranışa kadar çağın ilerisinde olan bir yaşam biçimini aşılamıştır.

Şüphesiz, Atatürk’ü sevmek, anlamak, onu sadece özel günlerde anmak demek değildir. O’nu anmak ve anlamak, onun izinden gitmekten ayrı tutulmamalıdır. “Kahvehanelerde değil laboratuvarlarda sabahlayacak kadar” çalışkan olmak, O’nun “ilelebet payidar” kalacağını söylediği Cumhuriyet’e ve değerlerine sonuna kadar sahip çıkmak demektir. O, bu Cumhuriyet’i “kimsesizlerin kimsesi” olsun diye kurmuşken, bu ulusun çaresiz ve yalnız kalan her ferdini dert edinmek demektir. O’nu anlamak, okumak; yılmadan, öğrenmenin sonu olmadığının farkında olarak bilgi peşinde koşmak demektir. Ve elbette tüm bu değerleri, nesiller boyu aktarmak, diri tutmaktır onu anlamak. O’nun ebedi istirahatgahında kendi isimlerini bağırtanların anlamadığı şey de budur: O’nun içimizdeki sesini hiçbir gürültü bastıramayacaktır! Atatürk’ün dediği gibi içeride ve dışarıdaki tüm kötü niyetli çabalara rağmen, O’nun mirası olan Cumhuriyet, ilelebet payidar kalacaktır!

Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitim neferleri olarak, bu uğurda verdiğimiz mücadeleden asla ödün vermeyeceğimize söz veriyor, Atamızın aziz hatırası önünde saygı ve özlemle eğiliyoruz.

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 7:07 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
    Bu yazıyı sosyal medyada paylaş Tweet
  • 02
    BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
    Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaş Tweet
  • 03
    UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
    “Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […]
  • 04
    UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİ
    Uzaktan eğitim sürecini değerlendirmek, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tespit etmek amacıyla hazırladığımız ankete katılmak için TIKLAYINIZ Bu yazıyı sosyal medyada paylaş Tweet
  • 05
    EĞİTİM-İŞ SENDİKASI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK HATIRA ORMANI FİDAN DİKİMİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK
    Biz inadına ağaç dikeceğiz. Toprağı, suyu ve her canlıyı koruyacağız. Kadını, çocuğu, hayvanı savunacağız. Yaşama dair ne varsa dört elle sarılacağız. Başöğretmenimizin yaktığı aydınlatma meşalesini kararlılıkla taşıyacağız. Eğitim-İş üyesi her arkadaşımız buraya gelerek fidanını dikecek. Ve Başöğretmenimiz Atatürk’ün adıyla, onun fikirleri gibi kökleştireceğiz. Hürriyete olan inancımız gibi Ata’mızın ormanı da serpilip gelişecek, kökleşecek. İyi ki […]