DANIŞTAY’DAN “HAFIZLIK BELGESİYLE ORTAÖĞRETİME GEÇİŞE” YÜRÜTMEYİ DURDURMA

Anasayfa - Aralık 13, 2017 11:35 am A A

DANIŞTAY’DAN “HAFIZLIK BELGESİYLE ORTAÖĞRETİME GEÇİŞE” YÜRÜTMEYİ DURDURMA

28.10.2016 tarihli Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmelikle Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde değişiklik yapılarak 23.maddenin 2. fıkrasının h bendine;

h) (Ek:RG-28/10/2016-29871) 8 inci sınıfı tamamlayan ve Diyanet İşleri Başkanlığınca hafızlık belgesi verilen ancak yerleştirmeye esas puanı bulunmayan ya da herhangi bir ortaöğretim kurumuna yerleşemeyen öğrenciler tercihleri de dikkate alınarak hafızlık programı uygulayan Anadolu imam hatip liselerine komisyonca dengeli bir şekilde yerleştirilir.

hükmü eklenmişti.

Hükme göre, 8. Sınıfı tamamlayan öğrencilerin, Diyanet İşleri Başkanlığı’nca verilen hafızlık belgesini almaları halinde, yerleştirmeye esas sınav puanı olmaması ya da herhangi bir ortaöğretim kurumuna yerleşememesi durumunda Anadolu imam hatip liselerine doğrudan yerleştirilmesi öngörülmüştür. Yani hafızlık belgesi alan öğrenciler sınavdan muaf tutulmuştu.

Bu nedenle, Diyanet İşleri Başkanlığının Milli Eğitim Sisteminin bir paydaşı olamayacağı, ortaöğretime geçiş sınavına eşdeğer olamayacak hafızlık belgesinin ortaöğretime geçişte bir yeterlilik olarak kabul edilmesinin mümkün olamayacağı, hafızlık belgesi bulunan ve bulunmayan öğrenciler arasında ayrımcılık yaratıldığı, Milli Eğitim Sisteminde hafızlık belgesinin bir ölçme değerlendirme kriteri olamayacağı, geçiş sınavına girmeyen ya da yeterli puanı alamayan hafızlık belgesi olmayan öğrencilerin açık liseye yönlendirilirken hafızlık belgesi olan öğrencilerin sınavdan muaf tutulmasının açıkça eşitlik ilkesine aykırı olduğu gerekçesiyle dava açtığımızı duyurmuştuk.

Danıştay 8.Dairesinin 2016/15234E. sayılı dosya üzerinden gördüğü davada, yürütmenin durdurulması istemimizin reddi yönündeki karara itirazımız üzerine Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu itirazımızı haklı görerek anılan hükmün yürütmesini durdurmuştur.

Kararın Milli Eğitim Bakanlığınca iyi değerlendirilmesini ve ortaöğretime geçiş sistemi ile ölçme değerlendirme konusunda, keyfi ve eşitlik ilkesini zedeleyecek uygulamalardan vazgeçilmesini, aksi halde Eğitim İş olarak her türlü hukuki mücadeleyi sürdürmeye devam edeceğimizi belirtiyoruz.

ŞUBE YÖNETİM KURULU

İlgili karar için

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 11:35 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    KAMU ÇALIŞANI KADINLARIN SORUNLARININ TESPİTİ ANKETİ
    Ülkemizde eşitlikçi olmayan, cinsiyetçi uygulamaların, kadına yönelik şiddetin artması nedeniyle Eğitim-İş Sendikası Genel Merkez koordinasyonunda oluşturulan Kadın Komisyonu, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü gündemiyle toplandı. Toplantıda, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’ne yönelik olarak gerçekleştirilecek eylem ve etkinliklerin planlaması yapıldı. Bu çerçevede hazırlanmış olan ankete katılmanız, kadınların sorunlarının tespiti açısından büyük önem arz etmektedir.  […]
  • 02
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu.   Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 03
    YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
    Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 04
    BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
    Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 05
    UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
    “Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […]