HAYATI ADİLCE PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK!

Anasayfa - Mayıs 10, 2018 7:34 pm A A

HAYATI ADİLCE PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK!

156 ülkenin tanıdığı 10-16 Mayıs Engelliler Haftası, dünya ülkelerinde engelli yurttaşların karşılaştığı sorunların tespiti ve çözümlerini konuşmak için heyecanla beklenirken, Türkiye’de yine buruk karşılanmaktadır.

Siyasetçilerin sadece seçim zamanları, toplumun büyük kesiminin ise sadece engelli bir tanıdığı olunca hatırladığı engelli yurttaşlarımıza yaşatılan sıkıntılar, Türkiye’de yıllardır bir nebze olsun iyileştirilmemiştir.

Engelli yurttaşlar, devletin her vatandaşına sağlamakla yükümlü olduğu ulaşım, sağlık, eğitim gibi ana haklardan faydalanamamaktadır. Toplumu bu konuda bilinçlendirmek için politikalar üretmek bir yana dursun, kaldırımları bile engelli yurttaşların kullanımına uygun yapmayı akıl etmeyen iktidarlar, ülkemizi, engelli yurttaşların yaşaması en zor ülkeler listesinin sonlarına itmiştir.

‘ENGEL’, SİSTEMİN ENGELİDİR

Eğitim alanında da engelli öğrenciler ve eğitim çalışanları için gerekli adımlar atılmamıştır.

Hükümet, engelli öğrencilere göre eğitim kurumlarını kurmak ve yaygınlaştırmak bir yana dursun, onların okullara ulaşımını bile sağlamaktan acizdir. Engelli öğrenciler, tüm bu zorluklara rağmen mezun olduklarında ise pozitif ayrımcılıktan uzak devlet politikaları yüzünden, işverenlerin önyargılarına maruz kalmakta ve işsizlikle boğuşmaktadırlar.

Engelli eğitim çalışanlarına da yeteri kadar kadro verilmemekte, birçoğu kendilerine uygun eğitim kurumlarına gönderilmemektedir.

Engelli yurttaşlara ‘eksik’ insanlar gibi bakan yöneticiler, asıl eksikliğin kendi vicdanlarında ve asıl engelin kendi mantıklarında olduğunu bilmelidir.

Eğitim-İş olarak, “hayatı adilce paylaşmak için hiçbir ENGEL yok” diyor, faaliyet alanımız olan eğitimde, engelli eğitimci ve öğrenciler için mücadelemizi sürdüreceğimizin altını çiziyoruz.

ŞUBE YÖNETİM KURULU

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 7:34 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    KAMU ÇALIŞANI KADINLARIN SORUNLARININ TESPİTİ ANKETİ
    Ülkemizde eşitlikçi olmayan, cinsiyetçi uygulamaların, kadına yönelik şiddetin artması nedeniyle Eğitim-İş Sendikası Genel Merkez koordinasyonunda oluşturulan Kadın Komisyonu, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü gündemiyle toplandı. Toplantıda, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’ne yönelik olarak gerçekleştirilecek eylem ve etkinliklerin planlaması yapıldı. Bu çerçevede hazırlanmış olan ankete katılmanız, kadınların sorunlarının tespiti açısından büyük önem arz etmektedir.  […]
  • 02
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu.   Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 03
    YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
    Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 04
    BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
    Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 05
    UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
    “Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […]