KARMA EĞİTİMİ SONLANDIRMA GİRİŞİMLERİNE GEÇİT VERMEYECEĞİZ

Anasayfa - Ekim 7, 2017 12:07 pm A A

KARMA EĞİTİMİ SONLANDIRMA GİRİŞİMLERİNE GEÇİT VERMEYECEĞİZ

 

Genel Başkanımız Orhan Yıldırım,Genel Sekreterimiz Ebru Sungar,önceki dönem Genel Başkanımız Mehmet Balık,Şube Başkanlarımız ve üyelerimizin katılımı ile basın açıklaması yaptılar;

4+4+4 eğitim sistemiyle tüm okulları imam hatibe çeviren siyasi iktidarın, nihai hedefinin karma eğitime son vererek tüm okulları medreseye dönüştürmek olduğunu ortaya koymak için bugün buradayız.

 

Her geçen gün çağdışı bir yönetmelik yapan Milli Eğitim Bakanlığı’nın, sadece yönetmeliklerle değil, fiili müdahalelerle de eğitimi nasıl gericileştirdiğini göstermek için buradayız.

 

İzmir’de, 10’un üzerinde imam hatip ortaokulu ve imam hatip lisesinde kız ve erkek öğrencilerin sınıfları ayrılmış yani karma eğitime son verilmiştir. Bazı okullarda sınıfların ayrılması yetmemiş, kız ve erkek öğrencilerin koridorları dahi ayrılmış, gerekçe olarak da “veliler böyle istiyor” bahanesinin arkasına sığınılmıştır.

 

Cumhuriyet’in en önemli kazanımlarından biri olarak öngörülen Milli Eğitim Sistemi’ndeki  karma eğitim modeli, çağdaş ve bilimsel eğitim adına en önemli gerekliliklerden biri olarak kabul edilmiş ve sistemin temel unsuru olarak Milli Eğitim Temel Kanunu’nda yerini almıştır.

 

Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 15. Maddesi’nde bu husus, “Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkan ve zorunluluklara göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir” şeklinde yerini almıştır.

 

Kanun hükmüne göre; eğitimin, karma eğitim olarak yapılması zorunludur. Adı geçen okullarda karma eğitim yapılmasının önünde engelleyici hiçbir husus bulunmamaktadır. Bu nedenle yapılan uygulama açıkça kanuna aykırıdır.

 

Öğrenciler arasında cinsiyet ayrımı yapacak şekilde kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrılması kabul edilemez. Bu anlayış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu felsefesine aykırıdır. Bu tutum, toplumu inanan-inanmayan, kadın-erkek, şu etnik kökenden-bu etnik kimlikten gibi ayrımlara tabi tutarak ayrıştıran anlayışın yansımasıdır.

 

Karma eğitimi yok etmeye çalışan, okullarımızı “haremlik-selamlık” şeklinde ayırmaya kalkan bu anlayış; çocuklarımızı eşit haklara sahip, ülkenin geleceğinde yararlı yurttaşlar olarak eğitip yetiştirmek yerine, onları cinsel kimlikleriyle ön plana çıkarmaktadır. Çağdaş, laik ve bilimsel eğitimde bu uygulama kabul edilemez.

 

Bu tehlikeli anlayışın uygun ortam bulması halinde yaygınlaşarak diğer okul ve eğitim kurumlarında da uygulama alanı bulacağı ve ileride önü alınamaz ve telafisi imkansız sonuçlara yol açacağı açıktır. Ancak okullarımızda bunu yapmalarına, karma eğitimin sonlandırılması girişimlerine asla geçit vermeyeceğiz.

 

Çocuklarımız kızlı-erkekli sınıflarda eğitim görecek, bunu hazmedemeyen zihniyet de buna alışacaktır. Bu Cumhuriyet, ne mutlu ki, çağdaş temeller üzerine kurulmuştur. Bu temelleri hazmedemeyip yıkmaya çalışanlar bilmelidir ki, bu temel, ona sırt veren Cumhuriyet aşıkları oldukça değil yıkılmak, sarsılmayacaktır bile!

 

Eğitim-İş olarak, Cumhuriyet ile hesaplaşma adımlarının bir parçası olan bu girişimleri yargıya taşıyacağımızı belirtiyor, ülkemizin geleceğini oluşturacak çocuklarımızın, akıl, bilim ve sanat ortamında barış ve huzur içinde verilen bir eğitim sistemiyle yetiştirilmesi için her türlü dayatmanın karşısında olacağımızı vurguluyoruz.

 

 

 

 

 

KARMA EĞİTİMİ SONLANDIRAN OKULLAR

 

Gaziemir Şehit Mustafa Yaman İmam Hatip Lisesi

 

Konak İmam Hatip Ortaokulu

 

Menderes Şehit Muhammed Safitürk İmam Hatip Ortaokulu ve Lisesi

 

Buca Mehmet Emin Yurdakul İmam Hatip Ortaokulu

 

Buca İmam Hatip Ortaokulu

 

Buca Çakabey İmam Hatip Ortaokulu

 

Buca Evliya Çelebi İmam Hatip Ortaokulu

 

Buca Sezai Karakoç İmam Hatip Ortaokulu ve Lisesi

 

Karabağlar Akşemsettin İmam Hatip Ortaokulu

 

Karabağlar İzmir Anadolu İmam Hatip Lisesi

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 12:07 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    KAMU ÇALIŞANI KADINLARIN SORUNLARININ TESPİTİ ANKETİ
    Ülkemizde eşitlikçi olmayan, cinsiyetçi uygulamaların, kadına yönelik şiddetin artması nedeniyle Eğitim-İş Sendikası Genel Merkez koordinasyonunda oluşturulan Kadın Komisyonu, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü gündemiyle toplandı. Toplantıda, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’ne yönelik olarak gerçekleştirilecek eylem ve etkinliklerin planlaması yapıldı. Bu çerçevede hazırlanmış olan ankete katılmanız, kadınların sorunlarının tespiti açısından büyük önem arz etmektedir.  […]
  • 02
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
    Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu.   Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 03
    YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
    Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 04
    BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
    Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet
  • 05
    UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
    “Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […]