ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ

ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ
EĞİTİM VE BİLİM İŞ GÖRENLERİ SENDİKASININ ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Öğretim programlarının “Eğitim Sistemi” içerisindeki yeri nedir? temel sorusu kapsamında “öğretim programları değişiklik taslakları” incelenip değerlendirilmiştir. Öğrenciye planlı olarak kazandırılacak, bilgi- beceri- tutum ve davranışlar bütünsel bir stratejinin parçası olarak öğretim programlarında düzenlenmektedir. Bu anlamda, öğretim programlarının hazırlanması, geliştirilmesi ya da değiştirilmesi sürecinin “Eğitim Sisteminin” diğer alt sistemleri ile birlikte ele alınması gerekmektedir. Öğretim programlarında öğrenciye kazandırılacak bir bilgi, beceri ya da yetkinlik için olmazsa olmaz soruların başında, bu bilgi, beceri ya da yetkinliği öğrenciye;
Hangi okul ve öğrenim ortamında,
Hangi yönetsel anlayış,
Hangi eğitim yaklaşımı,
Hangi öğretmen yeterliği,
Hangi ders, çalışma kitabı,
Hangi öğretim materyali,
Hangi izleme, ölçme ve değerlendirme yöntemi,
Hangi öğretim yöntem ve teknikleri vb.
ile verileceğinin de belirlenmesi gerekmektedir. Başka bir anlatımla “öğretim programı” geliştirme, değiştirme sürecinin başarısı; tüm eğitim sistemi bileşenlerinin birlikte düşünülüp değerlendirilmesine bağlı bulunmaktadır.
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası’nca ( EĞİTİM İŞ) “öğretim programları değişiklik taslakları” değinilen bakış açısı ile ele alınmıştır. Sendikamızca Öğretim Programları değişiklik taslakları, olan nedir? Olması gereken nedir? Sorgulaması ile değerlendirilmiştir.
Öğretim programları temelinde olan ve olması gerekenler arasındaki boşluğun ancak “aklın” ve “bilimin” ışığında yapılacak bir çalışma ile doldurulabileceğine yeniden inanılmıştır.
Sendikamızın görüşü aşağıda iki bölüm altında özetlenmiştir. Birinci bölümde “Öğretim programlarının” nasıl geliştirilmesi gerektiğine ilişkin “Değerlendirme çerçevesi”; ikinci bölümde de Bakanlığın hazırladığı öğretim programları taslakları hakkındaki genel görüşlerimiz ile sosyal bilgiler alanına ilişkin genel değerlendirmelerimiz yer almaktadır.
Değerlendirme Raporumuzun tamamı için tıklayınız
-
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
-
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
-
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
-
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
-
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİ
-
EĞİTİM-İŞ SENDİKASI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK HATIRA ORMANI FİDAN DİKİMİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK
YORUM BIRAK
YORUMLAR
HABER LİSTESİ
-
01
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
02
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIKBu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
03
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
04
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI“Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […] -
05
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİUzaktan eğitim sürecini değerlendirmek, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tespit etmek amacıyla hazırladığımız ankete katılmak için TIKLAYINIZ Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet