TEOG Yerine İKAMETGAH Sistemi ! Haberimiz

TEOG Yerine İKAMETGAH Sistemi !
Liselere geçiş sistemi ile ilgili ilk eleştiriler Eğitim Sendikalarından gelmeye başladı.Eğitim İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona yaptığı basın açıklamasında şu ifadeleri kullandı.
Milli Eğitim Bakanlığı liselere geçişte yeni sistemle eğitim hedeflerini birkaç basamak daha aşağıya çektiğini açıklamış oldu.
Eğitim sisteminin hedefi ülkenin çocuklarını topyekün eğitmek olmalıyken, yeni sistemin yalnızca öğrencilerin akademik başarısı yüksek %10’luk bölümünü tespit etmeye programlanmış olduğunu görüyoruz.
Orta ve alt düzey öğrencileri bir üst basamağa hazırlamak gibi bir hedef görünmüyor. Özetle öğrenciler geniş aralıklı bir elekten geçirilecek, 5’lik olanlar üstte kalıp 4’lük 3’lük 2’lik ve 1’lik öğrenciler ikametgah esasına göre okula gidecek. Ölçme Değerlendirme bilim alanından umudunu kesen bakanlık öğrencilerin %80’inin okulunu “ikametgah” a göre belirleyecek. İkametgah ın bu düzeyde önemli bir hale geldiği eğitim sistemini de Nüfus Müdürlerinin ve Muhtarların yönetmesi daha akılcı olabilir!
Okulların nitelik sorunları çözülmediği sürece bu sistem başarıyı değil hileli adres oranını yükseltir.
“Hiçbir öğrenci istemediği okula gitmeyecek” açıklaması gerçeklikten uzak bir vaattir. Öğrenciler öncelikle Fen ve Anadolu Liselerine yerleşmek isterken sitemde bu okullarda ihtiyacı karşılayacak kontenjan yok. Anadolu ve Fen Lisesi ihtiyacı karşılanmadıktan sonra yine “istemediği okula giden” öğrenci sayısı değişmeyecek.
Üstelik öğrenciler “nitelikli” adı verilen okullara girebilmek için sınava hazırlanacak. Fakat “nitelikli” okullar Mayıs ayında açıklanacak. Çocuğun girmek istediği okul “niteliksiz okullar” içinde kalırsa sınava boş yere hazırlanmış olacak.
“Nitelikli” okulların ekonomik olanakları yüksek kesimin yaşadığı çevrelerde olduğu gerçegi, adrese dayalı sistemde varsıla “Nitelikli” okul şansı verirken, yoksulun bahtına yine “Niteliksiz” okul düşecek.
Bakanlığın okullardaki %90’lık nitelik sorununu itiraf etmiş olması tek olumlu gelişme…
Özkan RONA
Eğitim İş Bursa Şube Başkanı
-
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
-
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
-
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
-
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
-
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİ
-
EĞİTİM-İŞ SENDİKASI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK HATIRA ORMANI FİDAN DİKİMİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK
YORUM BIRAK
YORUMLAR
HABER LİSTESİ
-
01
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
02
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIKBu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
03
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
04
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI“Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […] -
05
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİUzaktan eğitim sürecini değerlendirmek, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tespit etmek amacıyla hazırladığımız ankete katılmak için TIKLAYINIZ Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet