VATANI KORUMAK ÇOCUKLARI KORUMAKLA BAŞLAR

VATANI KORUMAK ÇOCUKLARI KORUMAKLA BAŞLAR
Ülkemizde her gün artan çocuğa ve kadına yönelik şiddet, istismar ve tecavüz gibi insanlık dışı suçlar tüm toplumu derinden sarsmaktadır.
Nüfusunun yaklaşık % 35’ini çocukların oluşturduğu ülkemizde, onların fiziksel, zihinsel, eğitsel ve duygusal gelişimlerine zarar veren uygulamalar ne yazık ki her geçen yıl artmaktadır.
Türkiye; cinsiyet, din, dil, ırk ve sosyal statüye bakılmaksızın çocukların güvenli ve sağlıklı koşullarda barınması, eğitim ve sağlık hizmetlerinden yararlanması ilkelerinin gereklerini yerine getiremeyen ülkeler arasındadır.
Yaşanan bu insanlık dışı suçları ise; 6 yaşındaki kız çocuğuyla evlenilebileceği, babanın öz kızına şehvet duymasının günah olmadığı konusunda fetva verenlerin, karma eğitimi tahrik edici bulan ve yasaklamaya kalkanların siyasi iktidar tarafından korunup kollanmasının bir sonucu olarak görmekteyiz.
Devlet, “çocukların her türlü ihmal ve istismardan korunarak sağlıklı gelişimini temin etmek”le sorumludur. Ancak AKP hükümeti, çocukların korunmasına ilişkin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmediği gibi 12 yıllık kesintili eğitim başta olmak üzere uyguladığı politikalar ile özellikle kız çocuklarını eğitimden kopararak onlara anne ve eş rolü yükleme çabası içindedir. Kız çocuklarının özgürleşmesi önüne yeni yeni engeller çıkarılmıştır.
Kız çocukları taciz ve tecavüze karşı korunmasız bırakılmakta, çocuklar mağdur edilirken tecavüzcüler ise özgür bırakılmaktadır.
Siyasi iktidarın çocukların korunmasına ilişkin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmediği ortadadır.
Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün “Vatanı korumak çocukları korumakla başlar” sözleri ışığında, tüm çocuklarımızın eğitim ve sağlık hakkından eşit koşullarda yararlandığı, her türlü istismar ve baskıdan uzak gelişimlerini sağlayabildikleri bir ülke hepimizin ortak özlemi olmalıdır.
Eğitim-İş olarak şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da tüm çocukların eğitim hakkı başta olmak üzere en temel haklarını korumak ve geliştirmek için mücadele etmeye, çocuk istismarına, taciz ve tecavüze karşı durmaya devam edeceğiz.
-
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.
-
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIK
-
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!
-
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI
-
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİ
-
EĞİTİM-İŞ SENDİKASI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK HATIRA ORMANI FİDAN DİKİMİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK
YORUM BIRAK
YORUMLAR
HABER LİSTESİ
-
01
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık.Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 6 Şubat 1933 tarihinde okunan Bursa Nutku’nun 88. Yılını, Atatürk Evi önünde gerçekleştirdiğimiz tören ile andık. Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Sayın Nedret Yayla tarafından günün anlam ve önemini belirten konuşma yapılırken, Bursa Nutku, Şube Başkanımız Yeliz Toy tarafından okundu. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
02
YAPILAN ZAMLARI PROTESTO ETMEK İÇİN BORDROLARIMIZI YAKTIKBu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
03
BİZE DAYATILAN MAAŞ ZAMMI ORANLARINI KABUL ETMİYORUZ!Kamu emekçileri, emeklileri ve ailelerini sefalete mahkum eden ücretlerin iyileştirilmesi, ek zam ve insanca yaşam düzeyinde bir ücret taleplerimizi haykırmak için 15 Ocak 2021 Cuma Saat 12.30’da Şehreküstü Meydanı’nda toplanıyoruz. Kamu emekçilerinin bu haklı talepleri için tüm sendika ve konfederasyonları birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet -
04
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER ARAŞTIRMASI“Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, pandemi süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son önlemlerle 23 Kasım 2020 tarihi itibariyle de eğitimin tüm kademelerinde uygulamaya giren bilgi aktarma sürecinde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1779 öğretmen ile […] -
05
UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETMEN ANKETİUzaktan eğitim sürecini değerlendirmek, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları zorlukları tespit etmek amacıyla hazırladığımız ankete katılmak için TIKLAYINIZ Bu yazıyı sosyal medyada paylaşTweet