YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI

Anasayfa - Mart 28, 2021 10:02 am A A

   Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ 

Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını tespit etmektir. Araştırma Bursa’nın 17 ilçesinde kamu okullarında çalışan 1253 öğretmen ile bilişim araçları kullanılarak 15 – 22 Mart 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.

SONUÇ ve DEĞERLENDİRME
• Ülkemizde Covit-19 salgını vaka artışları nedeniyle ara verilen örgün eğitim 2 Mart 2021 tarihi itibariyle yeniden başlatılmıştır.
• Araştırma sonuçlarımız ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne yazılı olarak yaptığımız başvuruya aldığımız cevap göstermiştir ki, eğitim çalışanlarına yönelik bir aşı planlaması yoktur. Yüz yüze eğitime geçtiğimiz 2 Mart tarihinden itibaren dört haftayı geride bıraktığımız bugünlerde ilimizdeki eğitim çalışanlarının yalnızca % 4’ü aşılanmıştır. Geriye kalan % 96’sı aşılanmadığı gibi henüz randevu dahi alamamışlar ve ne zaman aşılanacaklarına dair bir açıklamaya erişememişlerdir. Sendikamızın yazılı olarak yaptığı başvuruda da, İl Milli Eğitim Müdürlüğü aşılama takvimini bilmediğini, Sağlık Bakanlığı’nın bilgisi dahilinde olduğunu söylemiştir.
• Öğrenci ve öğretmenlerimizin yaşam ve sağlık haklarını koruma amaçlı planlı bir süreç yönetilmediğini araştırmamız bir kez daha ortaya koymuştur.
• Bugüne kadar okulların risk haritalarının çıkarılması gerektiğini, önlem alırken bu bilimsel çalışmalara dayalı olarak hazırlık yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.
• Araştırmamız bir kez daha ortaya koymuştur ki; eğitim alanında salgın sürecinin en acil ihtiyaçları karşılanmamıştır. Uzaktan eğitime erişemeyen öğrencilerin yanı sıra plansız ve hazırlıksız açılan okullar, aşıya erişemeyen eğitim emekçileri salgın sürecinin mağdurları arasında yerini almıştır.
• Türkiye uzaktan eğitime başlandığı 23 Mart 2020 tarihinden 2 Mart 2021 tarihine kadar geçen sürede, öğrencilerin eğitime ulaşmadaki fırsat eşitsizliğini tam anlamıyla ortadan kaldıracak önlemleri almakta yetersiz kalmıştır. Fırsat eşitsizliği derinleşmiş, 5 milyondan fazla öğrenci EBA’ ya erişememiştir. 750 bin hanede televizyon olmadığı tespit edilmiştir. Gelinen süreçte eğitimin öncelikli bir hak olması gerçekleri göz önünde bulundurulduğunda yeterli düzeyde önlem alınmadığı, öğrenci ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde desteklenmediği, sürecin verimli geçmediği görülmüştür.
• 1 Mart 2021 tarihinde açıklanan yüz yüze eğitime geçme kararının ardından 2 Mart 2021 tarihinde başlanan yüz yüze eğitim süreci, araştırmamızda okullarda alınan önlemler, eğitim çalışanlarının hastalığa yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranları tespit edilmiştir.

Araştırmada Ortaya Çıkan Tabloya Göre:
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 73.1’i kendilerine henüz Covit-19 testi yapılmadığını belirtmiştir.
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 12’si Covit-19 testi yaptırırken ücret ödediğini söylemiştir.
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 11’i Covit-19 hastalığına yakalandığını ifade etmiştir.
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 96’sı Covit-19 aşısı olmadığını bildirmiştir.
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 85.5’i uzaktan eğitim sürecinin verimli olmadığını ifade etmiştir.
• Bursa’da her 100 eğitim çalışanından 35.2′ si yüz yüze eğitime başlarken, okullarının hazır olmadığını, gerekli önlemlerin alınmadığını bildirmiştir.
• Bursa’da her 100 öğretmenden 75.5′ i öğrencilerine düzenli olarak günde 2 maske dağıtamadığını söylemiştir.
ÖNERİLER
• Okullarda artan vaka sayıları halk sağlığını tehdit etmektedir. Yüz yüze eğitime başlamış eğitim emekçileri başta olmak üzere acilen tüm eğitim çalışanları aşılanmalıdır. Aşılanma öğretmenlerin yanı sıra okullarda çalışan temizlik görevlileri, kantin çalışanları, servis şoför ve refakatçıları olmak üzere tüm eğitim çalışanlarını kapsamalıdır.
• Tüm eğitim emekçilerine ve öğrencilere periyodik olarak Covit-19 testi yapılmalıdır.
• İl Milli Eğitim Müdürlüğü karantinada olan öğrenci ve sınıf sayılarını düzenli olarak paylaşmalı, temaslı öğrenci ve öğretmen sayılarında şeffaf olmalıdır.
• Okulların risk haritaları acilen çıkarılmalıdır.
• Seyreltilmiş eğitim uygulamasında ihtiyaç duyulan derslik sayısı göz önüne alınarak başta derslik ihtiyacının giderilmesi olmak üzere fiziki düzenlemeler yapılmalıdır.
• Seyreltilmiş eğitim uygulaması nedeniyle haftada sadece iki gün okula giden diğer günlerde derslerini uzaktan eğitim yoluyla takip eden öğrenciler için sınırsız ve ücretsiz internet erişimi, tablet gibi ihtiyaçlar acilen karşılanmalıdır.
• Her 4 saatte bir maske değiştirme gerekliliği göz önünde bulundurularak her gün tüm öğrenci ve öğretmenlere düzenli olarak ikişer maske dağıtılmalıdır.
• Okullarda önlemlerin alınabilmesi için okullara ek ödenek gönderilmelidir.
• Okullardaki kadrolu yardımcı hizmetli sayısı arttırılmalıdır.
• Yüz yüze eğitimdeki öğretmenler için koruyucu malzeme gönderilmelidir.
• Uzaktan eğitim süreci de devam ettiği için bugüne kadar öğretmenlere verilmeyen internet, cihaz desteği verilmeli ve maddi kayıplarının karşılanması sağlanmalıdır.
• Eğitim ciddi bir iştir ve bir gece yarısı kararıyla okulların açılması ya da kapanması büyük bir kaos yaratmaktadır. Bunun önüne geçilmesi ve planlamanın doğru yapılabilmesi için tüm paydaşlar başta sendikalar olmak üzere karar alma sürecine dahil edilmelidir.
• Salgın nedeniyle hiçbir eğitim çalışanı özlük hakları bakımından haksızlığa uğramamalıdır.
• Vaka sayılarındaki artışla birlikte ortaya çıkan tablo endişe vericidir. Tablonun daha da ağırlaşmaması için tüm eğitim emekçileri derhal aşılanmalıdır.

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 10:02 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]