BEDEN EĞİTİMİ, MÜZİK, GÖRSEL SANATLAR DERSLERİ KALDIRILAMAZ!

Anasayfa - Ekim 7, 2017 11:58 am A A

BEDEN EĞİTİMİ, MÜZİK, GÖRSEL SANATLAR DERSLERİ KALDIRILAMAZ!

Milli Eğitim Bakanlığı’nın rotası, çocuklarımızın çağdaş bireyler olarak yetiştirilmesinden her geçen gün biraz daha uzaklaşmaktadır.

Gerici müfredat, ‘seçmeli’ adı altında zorunlu din dersleri, sınav kaosları derken, fiiliyatta yeni bir kriz daha yaratılmıştır.

Bu sene 620 okulda pilot bir uygulamaya giden Bakanlık, bu okullarda ortaokul 5.sınıflarda Yabancı Dil Ağırlıklı Eğitim Uygulaması adı altında, yabancı dil ders saatlerini artırırken; beden eğitimi, görsel sanatlar, müzik ve spor derslerini tamamen kaldırmıştır.

Çocukların, fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve sosyal gelişimi açısından son derece önemli olan ve genel eğitimin ayrılmaz bir parçası olan beden eğitimini, görsel zekalarının ve soyut düşünce kabiliyetlerinin gelişmesi için şart olan görsel sanatlar dersini, özgüvenli olabilmeleri ve yetenekleri varsa keşfetmeleri için olmazsa olmaz olan Müzik dersini bir çırpıda kaldıran Bakanlık, manidar bir şekilde haftada 2 saat olan din dersine dokunmamıştır.

Sonuç olarak bu pilot okullarda yeni ders saati dağılımı, şu şekilde ayarlanmıştır.

Yabancı Dil 15 saat,
Türkçe 6 saat,
Matematik 4 saat,
Fen Bilimleri 3 saat,
Sosyal Bilimler 3 saat,
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2 saat ve
2 saat seçmeli ders.

EĞİTİMCİLERİ DE MAĞDUR EDECEK

Birçok okulda; çocuklara ve velilerine danışılmadan, ‘diğer derslerin dolduğu ya da öğretmen açığı bulunduğu’ bahaneleriyle, tüm seçmeli derslerin dini dersler olarak belirlendiği duyumları gelmektedir. Hal böyleyken, daha gelişim çağındaki çocuklara 2’şer saatlik beden ve spor faaliyetlerini, müzik eğitimini çok gören Bakanlık, fiiliyatta 4 saat din dersi görülmesini sağlayacaktır.

Çocuklarımızın gelişimini olumsuz etkileyecek, pedagojiye aykırı olan bu uygulama, eğitimciler için de yeni bir krizin habercisidir.

Önümüzdeki eğitim-öğretim döneminde tüm okullarda uygulanması düşünülen bu proje, kaldırılan dersler nedeniyle çok sayıda branş öğretmeninin açıkta kalmasına yol açacaktır.

Bu norm fazlası durumun yanı sıra, yabancı dil alanında çok fazla eğitimciye ihtiyaç duyulacağı da açıktır. On binlerce öğretmenin atamasını yapmayan ve buna gerekçe olarak da “bütçe yetersizliği”ni gösteren MEB’in, bu kadar yabancı dil alanında branş öğretmenine bir anda nasıl kadro açacağı da bu projedeki büyük soru işaretlerinden biridir.

MEB’İ UYARIYORUZ!

Eğitim-İş olarak uyarıyoruz:

Çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimini olumsuz etkileyecek, halihazırda zaten kötü koşullarda yaşamaya mahkum edilen öğretmenlerin işsizlik kaygısını daha fazla duymasına yol açacak, geri dönülmez tahribatlar verecek bu uygulamayı durdurun!

Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitim neferleri olarak; çocuklarımızın özgüvenli, yaşayarak öğrenme fırsatını ve çok yönlü gelişimini engelleyecek, birçok branş öğretmenini mağdur edecek bu uygulamaya karşı mücadele edeceğiz!

ŞUBE YÖNETİM KURULU

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 11:58 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]