Eğitim İş Bursa Şubesi

DEVRİM ŞEHİDİ KUBİLAY GERİCİLİĞE KARŞI SAVAŞIN SEMBOLÜDÜR

Sendika Haberleri

DEVRİM ŞEHİDİ KUBİLAY GERİCİLİĞE KARŞI SAVAŞIN SEMBOLÜDÜR

23 Aralık 1930’da Menemen’de bir grup yobazın Cumhuriyete karşı ayaklanarak, Asteğmen Mustafa Fehmi Kubilay’ı, Bekçi Hasan ve Bekçi Şevki’yi katletmesi tarihimizin en acı olaylarından biridir.

Cumhuriyet’e ve Atatürk devrimlerine inanmış Mustafa Fehmi Kubilay, bağlı olduğu değerler adına canını hiçe saymış, Cumhuriyet’in korunması uğruna ulusumuzun hiçbir özveriden kaçınmayacağının göstergesi olmuştur. Kubilay, Büyük Önderimiz Atatürk’ün belirttiği gibi “Cumhuriyet’in hayatiyetini tazeleyen ve kuvvetlendiren” bir simge ve “devrim şehidi” olarak ulusumuzun gönlünde ölümsüzleşmiştir.

Yeni harflerle eğitime karşı çıkan gericiler tarafından Kubilay’ın şehit edilmesinin ardından Atatürk yayınladığı taziye mesajında; “……Kubilay Bey şehit edilirken, mürtecilerin gösterdiği vahşet karşısında, ahaliden bazılarının onlara alkışla destekte bulunmaları, bütün cumhuriyetçi ve vatanperverler için utanılacak bir hadisedir…” demiştir.

Bugün karma eğitime karşı çıkan, kız çocuklarının okumasını ve kadınların iş hayatında varlık göstermesini rahatsız edici bulan, tarikatların dernek adı altında toplumun ve kamu hizmetlerinin her alanında varlık göstermesinden memnuniyet duyan zihniyet, o alkışların karanlık meyvesidir.

Türkiye, ulus egemenliğine dayanan, laik ve demokratik bir cumhuriyettir. Bu yapının korunması, Türkiye Cumhuriyeti'nin ülkesi ve ulusuyla bölünmez bütün olarak varlığını sonsuza kadar sürdürebilmesinin en önemli koşuludur. Türkiye'yi kimse, uğruna yokluklar, acılar çektiği, şehitler verdiği çağdaşlaşma yolundan döndüremeyecektir. Aydınlık Türkiye'nin geleceğini karartmaya kimsenin gücü yetmeyecektir.

Bu ülkeyi inadına aydınlık günlere kavuşturmak isteyen bizlerin tek görevi, bu karanlık zihniyetin karşısında Kubilay gibi durmaktır. Bu görev, bize Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının mirasıdır.

Eğitim-İş olarak yolumuz, gericilerin karşısında Kubilay gibi olmak ve Kubilaylar yetiştirmektir. Mevcut siyasi iktidarın gerici politikalarına, toplumda yaratılan suni mezhepçi kutuplaşmaya, baskılara, tehditlere rağmen bu ilkemizden bir adım bile geri atmayacağımızı bir kez daha ilan ediyoruz.

Devrim şehidimiz Kubilay’ı, şükranla ve minnetle anıyor, aziz hatırasını mücadelemizde yaşatmaya devam edeceğimize söz veriyoruz!.

 

    MERKEZ YÖNETİM KURULU

KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER

ÖĞRENCİLERDE SAĞLIKLI BESLENME DÜZEYİ ARAŞTIRMASI

 

   Öğrencilerde Sağlıklı Beslenme Düzeyi Araştırması Bursa’da 17 ilçedeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ile gerçekleştirilmiş, toplam 2167 öğretmenin inceleme, gözlem ve tespitlerinin derlenmesi ile raporlaştırılmıştır. Araştırmamız iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada öğretmenlerin gözlemleri üzerinden bilgiler derlenmiş, ikinci aşamada ise 17 ilçemizden sosyo-ekonomik yapı farklılıkları gözetilerek her düzeyde (ilkokul, ortaokul, lise) okullar belirlenerek bu okulların kantinlerinden günlük ciro, satılan ürün miktarları ve okulların toplam öğrenci sayıları üzerinden veriler derlenmiştir.

BULGULAR

1. Araştırmaya katılan öğretmenlerden %21’i Okul Öncesi, %38’i İlkokul, %28’i Ortaokul ve %17’si de Lise düzeyinde görev yapmaktadır.

2. Araştırmaya katılan öğretmenler, sorumlu oldukları öğrencilerin %31’inin evde kahvaltı yaptığını, %44’ünün okulda beslenme çantası ya da kantin yoluyla kahvaltı yaptığını, %25’inin ise herhangi bir yolla kahvaltı yapmadığını belirtmişlerdir.

3. Araştırmaya katılan öğretmenler, sorumlu oldukları öğrencilerin %9,95’inin her gün düzenli olarak (evde veya okulda) süt içtiklerini belirtmişlerdir.

4. Araştırmaya katılan öğretmenler, sorumlu oldukları öğrencilerin %12,5’inin her gün düzenli olarak (evde veya okulda) yumurta yediklerini belirtmişlerdir.

5. Araştırmaya katılan öğretmenler, öğrencilerin beslenme çantası ya da kantin yoluyla aldıkları gıdaların %6,7’sinin besleyici gıdalar (süt, meyve, sebze vb.) olduğunu, %93,3’ünün de unlu mamuller (simit, poğaça, tost vb.) olduğunu bildirmişlerdir.

6. Araştırmaya katılan öğretmenlerden %97,5’i öğrencilerin dengeli ve düzenli beslendiklerini düşünmediğini, %2,5’i ise öğrencilerin sağlıklı ve dengeli beslendiğini düşündüğünü belirtmiştir.

7. Araştırmaya katılan öğretmenlerden %88,3’ü öğrencilerin yeterli fiziksel / zihinsel gelişim düzeyinde olmadığını, %11,7’si ise öğrencilerin yeterli fiziksel / zihinsel gelişim düzeyinde olduğunu belirtmiştir.

8. Okul kantinlerinin günlük cirosunun okuldaki toplam öğrenci sayısına bölünmesi ile elde edilen kişi başı harcama miktarı 82 Kuruş olarak belirlenmiştir.

9. Okul kantinlerinde bir gün boyunca satılan toplam simit (unlu mamullerin tamamı) sayısının okuldaki toplam öğrenci sayısına oranlanması sonucunda, okullarda 13 öğrenciye 1 simit düştüğü tespit edilmiştir.

SONUÇ ve DEĞERLENDİRME

1. Bursa’da her 100 öğrenciden 31’inin evde kahvaltı yaptığı, 44’ünün beslenme çantası ya da kantin yoluyla okulda kahvaltı yaptığı, 25’inin ise herhangi bir yolla kahvaltı yapmadığı tespit edilmiştir.

2. Bursa’da her 100 öğrenciden yalnızca 10’unun düzenli olarak süt içtiği tespit edilmiştir.

3. Bursa’da her 100 öğrenciden yalnızca 13’ünün her gün düzenli olarak yumurta yediği tespit edilmiştir.

4. Bursa’da her 100 öğrenciden 7’sinin besleyici gıdalar (süt, meyve, sebze vb.) ile beslendiği, 93’ünün ise unlu mamuller (simit, poğaça, tost vb.) ile beslendiği belirlenmiştir.

5. Bursa’da 100 öğretmenden 97’si öğrencilerinin düzenli ve dengeli beslenmediğini, 3’ü ise öğrencilerinin düzenli ve dengeli beslendiğini belirtmiştir.

6. Bursa’da 100 öğretmenden 88’i öğrencilerinin yeterli fiziksel / zihinsel gelişim düzeyinde olmadığını, 12’si ise öğrencilerinin yeterli fiziksel / zihinsel gelişim düzeyinde olduğunu belirtmiştir.

7. Bursa’da okul kantinlerinde öğrenci başına harcama ortalaması günlük 82 Kuruş olarak belirlenmiştir.

8. Bursa’da okul kantinlerinde satılan simit (ve diğer unlu mamuller) miktarı hesaplandığında 13 öğrenciye 1 simit düşmektedir.

d

DEVAMI

EĞİTİM ÖĞRETİME HAZIRLIK ÖDENEĞİNİN TÜM EĞİTİM EMEKÇİLERİNE VERİLMESİ İÇİN İMZA KAMPANYASI BAŞLATTIK

Bilindiği üzere, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek 32. maddesi gereğince, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde eğitim-öğretim hizmetleri sınıfında görev yapan öğretmenlere her yıl Eylül ayında “Öğretim Yılına Hazırlık Ödeneği” verilmektedir. 
Yıllardır yalnızca öğretmenlerin yararlanmasına yönelik bir formül olarak uygulanan hazırlık ödeneği sistemi, eğitim sisteminin tüm eksiklerine rağmen yoğun emek harcayan ancak ödenek almayan eğitim çalışanlarına mağduriyet yaşatmakta, harcadıkları emeğin göz ardı edilmesine neden olmaktadır. Bu da hem çalışma ortamlarında huzursuzluk yaratmakta, hem de eğitim ve öğretim hizmetlerinde yetersizliklere yol açmaktadır.
Sadece öğretmenlere ödenmesi nedeniyle eğitim ve bilim çalışanları arasında ayrılık yaratan bu uygulamanın düzeltilerek, hazırlık ödeneğinin yardımcı hizmetler personelinden memuruna, akademisyeninden idari personeline, kadar eğitim ve öğretim alanında çalışan herkese ödenmesi sağlanmalıdır. Unvan sınıflamasına giderek, emek ve fırsat eşitliğini ortadan kaldıran bu uygulama, ayrımcılıktan başka bir şey değildir.
Eğitim-İş olarak ısrarla Hükümetten ve Bakanlıktan eğitime hazırlık ödeneğinin en az bir maaş tutarında, eğitim ve bilim işkolundaki tüm çalışanlara ayrım yapılmaksızın ödenmesini defalarca talep ettik. Bugün de aynı talebimizi yineliyor ve bugüne kadar salt öğretmenlere sağlanan bu ödeneğin, eğitim ve bilim işkolundaki tüm çalışanlara ödenmesini kapsayacak şekilde düzenlenmesi için Türkiye genelinde imza kampanyası başlattık. 
Türkiye Genelinde İmza Kampanyası Planlanmıştır.
Söz Konusu imza kampanyasına üyelerimiz ve üyelerimiz dışındaki tüm eğitim emekçileri katılabilecektir. 

MEB Çalışanları İçin İmza Dilekçesi

DEVAMI

Etkinlik Takvimi

Foto Galeri

  • Sağlıklı Yaşam İstiyoruz Kokart
  • KURU EKMEK VE BORDRO YAKMA EYLEMİ
  • EĞİTİM-İŞ SENDİKASI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK HATIRA ORMANI FİDAN DİKİMİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK
  • 1 MAYIS’TA  ALANLARDAYDIK

Videolar

  • Nazım Hikmet Anma Programı
  • Öğretmenler Aşısız Okullar Öğretmensiz Kaldı
  • Aşılama yapmadan, önlem almadan okulları açmak sürdürülebileceği anlamına gelmez.
  • 3 MART DEVRİM YASALARI