ALAN DEĞİŞİKLİĞİ YALAN OLDU

Anasayfa - Aralık 20, 2017 3:13 pm A A

ALAN DEĞİŞİKLİĞİ YALAN OLDU

Milli Eğitim Bakanlığı yıllardır beklenen alan değişikliğine ilişkin ilk açıklamayı Ağustos ayı sonunda yapmıştır. Açıklama öğretmenlere adeta müjde olarak sunulurken ve takvimi o dönemde Aralık 2017 olarak açıklanmışken dün yapılan açıklama eğitim camiasında hayal kırıklığına yol açmıştır.

MEB dün yaptığı açıklamaya göre alan değişikliğini adeta;  sadece 540 saat eğitim alan ve özel eğitim alanına geçmek isteyenler için yapacağını belirtmiştir. Oysa ki sertifika ile öğretmen yetiştirme yöntemi çağımıza uygun bir yöntem olmadığı gibi bugün bu alanda atama bekleyen öğretmenlere de haksızlıktır.

MEB her türlü yöneticilik kademesinde olduğu gibi işi ehline vermekten uzak bir tavır sergilemektedir. Alanında lisans eğitimi almış öğretmen adayları varken yanlış bir politika ile çok hassas olduğumuz ve olunması gereken özel eğitim alanına yapılan bu haksızlığı da kabul etmiyoruz.

MEB alan değişikliğini bu sınırlılıkta tutarak, akademik olarak mezun olmuş, diplomasını almış öğretmenlerin mezun olduğu alanla ilgili bir öğretmenliğe geçiş yapmak istemesine kayıtsız, yani alan değişikliği talebinde bulunmasına engel olmasını anlamakta güçlük çekiyoruz.

MEB yaptığı açıklamada;

“ Alan değişikliği, öğretmen ihtiyacı ve kamu yararı göz önünde bulundurularak sınırlı tutulmuştur. Şöyle ki; 1- Bakanlığımız kadrolarında görev yapan öğretmen sayısı 904.679’a, norm kadroya göre öğretmen doluluk oranı ise ortalama % 90’a ulaşmıştır.”

demektedir.

Bunun anlamı şudur: MEB de hali hazırda yüzbin hatta daha fazla öğretmen açığı bulunmaktadır.

Kamu yararını düşünen MEB öncelikle tüm bu açığı kapatmalıdır. Bu nedenle Eğitim-İş olarak biz de atama bekleyen öğretmenler adına Şubat’ta 100 bin kadrolu atama talep ediyoruz.

MEB’in yaptığı açıklamaya göre alan değişikliği yapacak öğretmenlerin ihtiyaç duyulan öğretmen sayısında azalmaya yol açacağı anlaşılmaktadır oysa ki bu doğru değildir. Çünkü alan değiştiren öğretmen aynı zamanda eski alanını boşaltmaktadır. Yani ihtiyaçta bir değişiklik olmayacaktır.

Tabii ki kadrodan fazla öğretmen bulunan alanlara alan değişikliği kabul edilsin demiyoruz.

Bugün daha önce de yazılı olarak talep ettiğimiz gibi tüm alanların alan değişikliğine açılması halinde bile başvurunun beklenen düzeyde olmayacağı geçmiş tecrübelerle sabittir.

Buradaki yaklaşım; yıllardır bakanlık kadrolarında görev yapan öğretmenin önceden ya da sonradan mezun olduğu alanda görev yapma isteğinin karşılanması olmalıdır. Asıl kamu yararı böyle sağlanır.

Çalışanların mesleki doyumları, iş barışı, huzurlu ve verimli bir öğretmen-öğrenci ilişkisi gibi doğrudan eğitim-öğretimin niteliğine etki eden bir konu olan alan değişikliğinin mutlaka talep ve beklentilere uygun bir şekilde yapılmasını talep ediyoruz.

MEB Ağustos ayında verdiği müjdenin arkasında durmalıdır. Aksi halde eğitim çalışanları nezdinde zaten yıpranan güveninin daha da zedeleneceği açıktır.

ŞUBE YÖNETİM KURULU

MEB’e yazdığımız yazı için tıklayınız

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 3:13 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]