‘Başarıyı değil, hileli adres oranını yükseltir’ Haberimiz

Anasayfa - Kasım 7, 2017 10:37 pm A A

‘Başarıyı değil, hileli adres oranını yükseltir’

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından açıklanan TEOG’un yerine getirilen yeni liselere giriş sınavı sistemi eğitimcilerin tepkilerini beraberinde getirdi. Eğitim İş Bursa Şubesi Başkanı Özkan Rona, “Okulların nitelik sorunları çözülmediği sürece bu sistem başarıyı değil hileli adres oranını yükseltir.” dedi.

AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın “Ben TEOG olayını istemiyorum ve bunu da artık yanlış buluyorum. TEOG’un kaldırılması lazım. Biz TEOG’la mı geldik?” şeklindeki çıkışının ardından başlatılan çalışmalarla karar verilen yeni sınav sistemi bugün Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından açıklandı.

Öğrencilerin evlerine en yakın liseye yerleştirilmelerini öngören yeni sistem tartışma ve tepkileri de beraberine getirdi. Eğitim İş Bursa Şubesi Başkanı Özkan Rona, yeni sisteme ilişkin yaptığı açıklamada, “Okulların nitelik sorunları çözülmediği sürece bu sistem başarıyı değil hileli adres oranını yükseltir.” dedi.

“Milli Eğitim Bakanlığı liselere geçişte yeni sistemle eğitim hedeflerini birkaç basamak daha aşağıya çektiğini açıklamış oldu.” diyen Özkan Rona, “Eğitim sisteminin hedefi ülkenin çocuklarını topyekün eğitmek olmalıyken, yeni sistemin yalnızca öğrencilerin akademik başarısı yüksek yüzde 10’luk bölümünü tespit etmeye programlanmış olduğunu görüyoruz. Orta ve alt düzey öğrencileri bir üst basamağa hazırlamak gibi bir hedef görünmüyor.” ifadelerini kullandı.

Eğitim İş Şube Başkanı Özkan Rona’nın konuya ilişkin açıklaması şöyle:

“Özetle öğrenciler geniş aralıklı bir elekten geçirilecek, 5’lik olanlar üstte kalıp 4’lük 3’lük 2’lik ve 1’lik öğrenciler ikametgah esasına göre okula gidecek. Ölçme değerlendirme bilim alanından umudunu kesen Bakanlık öğrencilerin yüzde 90’ının okulunu ikametgaha göre belirleyecek. İkametgahın bu düzeyde önemli bir hale geldiği eğitim sistemini de Nüfus müdürlerinin ve muhtarların yönetmesi daha akılcı olabilir! Okulların nitelik sorunları çözülmediği sürece bu sistem başarıyı değil hileli adres oranını yükseltir.

‘Hiçbir öğrenci istemediği okula gitmeyecek’ açıklaması gerçeklikten uzak bir vaattir. Öğrenciler öncelikle Fen ve Anadolu Liselerine yerleşmek isterken sitemde bu okullarda ihtiyacı karşılayacak kontenjan yok. Anadolu ve Fen Lisesi ihtiyacı karşılanmadıktan sonra yine istemediği okula giden öğrenci sayısı değişmeyecek.

Üstelik öğrenciler ‘nitelikli’ adı verilen okullara girebilmek için sınava hazırlanacak. Fakat ‘nitelikli’ okullar Mayıs ayında açıklanacak. Çocuğun girmek istediği okul ‘niteliksiz okullar’ içinde kalırsa sınava boş yere hazırlanmış olacak.

‘Nitelikli’ okulların ekonomik olanakları yüksek kesimin yaşadığı çevrelerde olduğu gerçegi, adrese dayalı sistemde varsıla ‘Nitelikli’ okul şansı verirken, yoksulun bahtına yine ‘Niteliksiz’ okul düşecek.

Bakanlığın okullardaki yüzde 90’lık nitelik sorununu itiraf etmiş olması tek olumlu gelişme.”

Özkan Rona

Bursa Eğitim İş Şube Başkanı

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 10:37 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]