MEB KAŞ YAPARKEN GÖZ ÇIKARAN UYGULAMALARDAN VAZGEÇMELİ

Anasayfa - Nisan 8, 2017 12:34 pm A A

MEB KAŞ YAPARKEN GÖZ ÇIKARAN UYGULAMALARDAN VAZGEÇMELİ

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, yazma eğitiminde gelecek yıl, bitişik el yazısıyla öğretim yerine dik temel harflerin kullanılacağını açıkladı.

Milli Eğitim Bakanlığı 2004-2005 eğitim öğretim yılında program değişikliğine giderek ilkokul birinci sınıfta tümden gelim yöntemi ile öğretilen okuma yazma eğitimini harf yöntemi şekline çevirmiş ve temel dik yazıdan vazgeçerek el yazısını benimsemişti.

Ancak 12 yıldır uygulanan bu yöntemde okula başlama yaşının düşmesinin de etkisiyle öğrenciler harfleri bitişik eğik yazı formuna göre yazmakta zorlanmış, bazen öğrencinin kendi yazdığını bile okumakta güçlük çektiği gözlemlenmiştir.

El yazısı ile çocuklar güzel yazı yazmaktan uzaklaşmıştır. El ve parmak kasları tam gelişim göstermediği için okunaklı yazı yazma olanakları kalmayan çocukların özgüvenleri de zedelenmektedir.  Çocuklar el yazısını küçük yaşlarda öğrenmeye çalıştıkları için el ve göz koordinasyonunu tam olarak sağlayamamakta, bu süreçte öğrenmeye karşı motivasyonlarını kaybetmektedir. Çocuklarımız okumayı öğrendikleri halde yazmayı tam olarak öğrenememektedir. El yazısında imla kurallarına uymak da zorlaşmakta, noktalı harflerin noktaları, ayrımlar, hece bölümlerinde yapılan hatalar artmaktadır.

İlkokula yeni başlayan bir çocuk için temel endişemiz yazısının güzelliği değil, yazı yazmayı ve okulu sevmesi olmalıdır. Çok güzel yazısı olan ama yazmaktan nefret eden çocuklar yetiştirmenin bir anlamı yoktur.

Öğrenciler 5’inci sınıftan itibaren ise yavaş yazma ve öğretmenlerin, öğrencinin yazısını okuyamaması gibi nedenlerle dik temel harflerle yazmaya başlamaktadır. Ancak öğretim süreci gerçekleştirilmediği için dik temel harflerle yazarken öğrenciler pek çok yazım hatası yapmaktadır.

2005 yılında bitişik el yazısına geçerken akademisyenlerin önerilerini dikkate almadan, uygulamanın altyapısını oluşturmadan “ben yaptım oldu” mantığıyla hareket eden Milli Eğitim Bakanlığı, bu işi de eline yüzüne bulaştırmıştır. Şimdi ise bu kadar karmaşaya ve başarısızlığa neden olan el yazısı uygulamasından yine hiçbir ön hazırlık ve çalışma yapılmadan vazgeçileceği açıklanmıştır. Hayata geçirdiği her uygulamada, eğitim uzmanlarının, bilim insanlarının ve sendikaların uyarılarına kulak tıkayan, görüşlerini sormayan Milli Eğitim Bakanlığı, beceriksiz politikalarıyla çocuklarımıza zarar vermeye devam etmektedir.

En son el yazısından vazgeçme örneğinde de bir kere daha gördük ki Milli Eğitim Bakanlığı, bakanlık uzman ve personellerinin, bilim insanlarının, sendikaların ve en önemlisi eğitimcilerin görüşlerini almak yerine bir kaç vakfın adeta direktifleri doğrultusunda iş görmektedir.

İyi hazırlanmış bir plan, program ve uygulama ile el yazısı uygulamasından vazgeçilmeli, ayrıca okuma yazma eğitiminde 2005 öncesinde olduğu gibi tümden gelim yöntemine dönülmelidir. Milli Eğitim Bakanlığı kaş yaparken göz çıkaran bu tür uygulamalardan bir an önce vazgeçmelidir.

Bursa Şube Yönetim Kurulu

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 12:34 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]