ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ

Anasayfa - Şubat 13, 2017 5:16 pm A A

ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİMİZ

EĞİTİM VE BİLİM İŞ GÖRENLERİ SENDİKASININ ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öğretim programlarının “Eğitim Sistemi” içerisindeki yeri nedir? temel sorusu kapsamında “öğretim programları değişiklik taslakları” incelenip değerlendirilmiştir. Öğrenciye planlı olarak kazandırılacak, bilgi- beceri- tutum ve davranışlar bütünsel bir stratejinin parçası olarak öğretim programlarında düzenlenmektedir. Bu anlamda, öğretim programlarının hazırlanması, geliştirilmesi ya da değiştirilmesi sürecinin “Eğitim Sisteminin” diğer alt sistemleri ile birlikte ele alınması gerekmektedir. Öğretim programlarında öğrenciye kazandırılacak bir bilgi, beceri ya da yetkinlik için olmazsa olmaz soruların başında, bu bilgi, beceri ya da yetkinliği öğrenciye;

 

Hangi okul ve öğrenim ortamında,

Hangi yönetsel anlayış,

Hangi eğitim yaklaşımı,

Hangi öğretmen yeterliği,

Hangi ders, çalışma kitabı,

Hangi öğretim materyali,

Hangi izleme, ölçme ve değerlendirme yöntemi,

Hangi öğretim yöntem ve teknikleri vb.

ile verileceğinin de belirlenmesi gerekmektedir. Başka bir anlatımla “öğretim programı” geliştirme, değiştirme sürecinin başarısı; tüm eğitim sistemi bileşenlerinin birlikte düşünülüp değerlendirilmesine bağlı bulunmaktadır.

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası’nca ( EĞİTİM İŞ) “öğretim programları değişiklik taslakları” değinilen bakış açısı ile ele alınmıştır. Sendikamızca Öğretim Programları değişiklik taslakları, olan nedir? Olması gereken nedir? Sorgulaması ile değerlendirilmiştir.

Öğretim programları temelinde olan ve olması gerekenler arasındaki boşluğun ancak “aklın” ve “bilimin” ışığında yapılacak bir çalışma ile doldurulabileceğine yeniden inanılmıştır.

Sendikamızın görüşü aşağıda iki bölüm altında özetlenmiştir. Birinci bölümde “Öğretim programlarının” nasıl geliştirilmesi gerektiğine ilişkin “Değerlendirme çerçevesi”; ikinci bölümde de Bakanlığın hazırladığı öğretim programları taslakları hakkındaki genel görüşlerimiz ile sosyal bilgiler alanına ilişkin genel değerlendirmelerimiz yer almaktadır.

Değerlendirme Raporumuzun tamamı için tıklayınız

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 5:16 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]