ORTAÖĞRETİM KURUMLARI HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİNİN İPTALİ İÇİN DAVA AÇTIK

Anasayfa - Eylül 8, 2017 3:40 pm A A

ORTAÖĞRETİM KURUMLARI HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİNİN İPTALİ İÇİN DAVA AÇTIK

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 30.05.2017 tarih ve 53 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgeleri Konulu kararı ve bu karara bağlı olarak düzenlenen eki Haftalık Ders Çizelgesi Tabloları yayımlanmıştır.

Konuya ilişkin olarak daha önceki açıklamalarımızda çizelgelerin çok yönüyle sakat ve yeni müfredatla birlikte değerlendirildiğinde iktidarın siyasi amaçlarını yerine getirmeye yönelik olduğunu ortaya koymuştuk.

Haftalık çizelgelerde ortaya çıkan en göze çarpan en çarpıcı mesele, iktidarın tüm okulları imam-hatipleştirme arzu doğrultusundaki  “süper imam-hatiplerin” geliyor oluşudur.

Anadolu İmam Hatip Lisesi Haftalık Ders Çizelgesinin Uygulanması İle İlgili Açıklamalar Bölümünde, Fen ve sosyal bilimler programı uygulayan Anadolu İmam Hatip Lisesi, Yabancı Dil Programı Uygulayan Anadolu İmam Hatip Lisesi, Spor Programı Uygulayan Anadolu İmam Hatip Lisesi, Sanat Programı Uygulayan Anadolu İmam Hatip Lisesi gibi yeni kavramlar türetilmiştir.

Mevzuatta tanımlandığı üzere İmam-hatip okulları dini hizmetlerin yerine getirilmesi ile görevli elemanları yetiştirmek üzere” programlar uygulayan okullar olarak tarif edilirken, Fen liseleri, fen ve matematik alanlarında; sosyal bilimler liseleri, edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında öğrencilerin bilim insanı olarak yetiştirilmelerine kaynaklık etmeyi amaçlayan programlar uygulayan okullar olarak tanımlanmasına rağmen, imam-hatiplerin aynı zamanda bu diğer okul türlerine ilişkin programları da uygulayabilmesinin önü açılmıştır. Yani okul aslında imam-hatip olmasına rağmen aynı zamanda diğer okul türlerine ilişkin öğretim programlarını da uygulayabilecektir. İmam-hatiplerin cazibesinin arttırılması amacıyla ortaya konan bu uygulama ile imam-hatiplerin diğer okul türleri karşısında apayrı ayrıcalıklı bir konuma gelmesi hedeflenmektedir. Milli Eğitim Temel Kanununda, Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerinden olan öğrencilerin istekleri ve toplumsal ihtiyaç gözetilerek okul türlerinin planlanması ve öğrencilerin ilgi istek ve becerileri doğrultusunda yöneltilmesi ilkeleriyle eşitlik ilkesinin ihlali niteliğindeki bu uygulama açıkça mevzuata aykırıdır.

Diğer yandan T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi tüm okul türleri bakımından 11.sınıftan 12. sınıfa alınmıştır. Söze konu değişiklik Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerinden olan öğrencilerin Atatürk İlke ve Inkılapları etrafında yetiştirilmesi ilkesine aykırılık oluşturmaktadır. Öğrencilere bu dersin son sınıfta verilecek olması, son sınıftaki öğrencilerin sınavlar nedeniyle okula devamsızlıklarının yoğun yaşanacağı, bununla birlikte artık sınav konsantrasyonunda olacakları gerçeği göz önüne getirildiğinde, amacı yerine getirmekten uzak olacağı açıktır. Bu tercihin de Bakanlık tarafından bilinçli şekilde gözetildiğinden kuşku yoktur.

Ayrıca tüm okul türlerinde(fen liseleri hariç) biyoloji dersi saati 3 saatten 2 saate indirilirken, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi tüm okul türlerinde(imam hatip liseleri hariç) 1 saatten 2 saate çıkarılmıştır. Burada zorunlu din dersi konusunun toplumumuzda tartışmalı konumu değerlendirildiğinde ve bu konudaki AİHM ve yerel mahkeme kararları dikkate alındığında, Bakanlığın bu meseleye çözüm üretmek yerine ders saati sayısını arttırıyor olmasının ayrıca değerlendirilmesi gerekmektedir.

Pek çok yönden sakıncalı olan bu haftalık ders çizelgelerinin iptali için Danıştay nezdinde sendikamızca dava açılmıştır.

Şube Yönetim Kurulu

Bu yazıyı sosyal medyada paylaş
Anasayfa - 3:40 pm A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.

HABER LİSTESİ

  • 01
    AŞILAMA TAMAMLANINCAYA KADAR YÜZ YÜZE EĞİTİME ARA VERİLMELİDİR
    Covid-19 nedeniyle birçok öğretmenimizin,  öğrencimizin ve vatandaşımızın sağlık sorunları yaşadıkları hatta vefatla sonuçlanan süreçlerin yaşandığı bilinmektedir. Eğitimin yüz yüze yapılması gerektiği açıktır fakat evrensel, anayasal, yasal ve sonucunda insani bir hak olan sağlık ve yaşam hakkını tehlikeye atacak uygulamaların sonlandırılması riskin minimize edilmesi gerekir. Yüz yüze eğitimin devamı için tüm eğitim çalışanlarının zaman kaybedilmeden aşılanması […]
  • 02
    EĞİTİM ÇALIŞANLARINI AŞILAMAK İÇİN HALA NEYİ BEKLİYORSUNUZ? ÖLMEMİZİ Mİ?
    Salgın başladığından beri okullarla ilgili tek bir bilimsel çalışma yapılmadı. Risk haritaları çıkarılmadı. Defalarca okullar açılıp kapandı. Her seferinde tablo biraz daha ağırlaştı. Mutasyona uğrayan virüs, şimdi öğrencilerimizi de pençesi altına aldı. Yüz yüze sınav ısrarı bitmedi. Okullara ek ödenek verilmedi, öğrenci ve öğretmenlere yaygın, düzenli test yapılmadı. Pozitif vaka çıkan sınıftaki öğrenci karantinaya alındı […]
  • 03
    YÜZ YÜZE EĞİTİME GEÇİŞTE YETERLİLİK ARAŞTIRMASI
       Araştırmanın Tamamına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ  Araştırmanın amacı; ülkemizde “Uzaktan Eğitim” adıyla elektronik iletişim araçlarıyla 23 Mart 2020 ‘de başlatılan, salgın süresince çeşitli dönemlerde kesintiye uğrayan ve alınan son kararla 1 Mart 2021 tarihi itibariyle de yüz yüze eğitime geçme sürecinde, yeterli düzeyde önlem alınıp alınmadığı, eğitim emekçilerinin covid-19’a yakalanma, test yaptırma ve aşılanma oranını […]
  • 04
    EĞİTİM-İŞ`LİLERİN OLDUĞU HER İLKOKULDA ANDIMIZ HER SABAH OKUTULACAK!
    Her iki lafından birisi “milli” olan AKP’nin, milli duyguları pekiştirmesi, ulus olmanın değerini hatırlatması için okullarda okutulan Öğrenci Andı’nı siyasallaştırdığı yargı aracılığıyla kaldırması, Başöğretmen Atatürk’ün izinde olan biz Eğitim-İş’lileri durduramayacaktır. Sendikamız, tarihinden, öğretmenlik mesleğinin özünden, ilkelerinden ve en önemlisi Cumhuriyet’in değerlerinden aldığı güçle bir karar almıştır. Bilindiği üzere AKP’nin 2013’te bir yönetmelik değişikliğiyle okullardan Öğrenci […]
  • 05
    MUTFAKTA YANGIN VAR!
    -GIDA FİYATLARI MARTTA BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2,5 ORANINDA ARTTI. -EN YOKSUL KESİMİN HARCAMALARININ EN AZ ÜÇTE BİRİNİ AYIRMAK ZORUNDA BULUNDUĞU GIDA HARCAMALARI BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE YÜZDE 9,2 ORANINDA, SON BİR YILDA İSE YÜZDE 29,2 ORANINDA ARTIŞ GÖSTERDİ.   Fiyat istikrarsızlığına karşı en korumasız durumdaki yoksul kesimin aile bütçesinin en az üçte birini […]